Sekame sakmes
February 18, 2019 12:00 am Leave your thoughts
Ar žinote, kaip senovės
lietuviai aiškino pasaulio, žmogaus, gamtos reiškinių sukūrimą? Taip, žinoma,
buvo kuriami trumpi pasakojimai, kurie leido mūsų senoliams suprasti tai, kas
nesuprantama, paaiškinti tai, kas nepaaiškinama. Šie pasakojimai buvo perduodami
iš kartos į kartą, iš lūpų į lūpas ir tokiu būdu išliko ir iki šių dienų. Šie
pasakojimai – tai sakmės. Ar sunku juos kurti ir dar meistriškai pasekti? Savo
kūrybinius gebėjimus, pasakotojo vaidmenį turėjo progą išmėginti 6 b klasės
mokiniai. Parengiamieji darbai buvo atliekami labai kruopščiai ir atsakingai.
Pirmiausia, perskaityta ir aptarta ne viena dešimtis sakmių, antra,
susisteminti visi atradimai, tyrinėjant sakmes. Vėliau imtasi kūrybinio darbo,
atsižvelgiant į turimas žinias ir patarimus.
Vienas įprastas žiemos rytmetys į klasę susirinkusiems 6-okams prasidėjo ne
visai įprastai - jaukiai, prie arbatos
puodelio, mokiniai vieni kitiems sekė savo pačių sukurtas sakmes. ,,Gyvą”
sakmių sekimą lydėjo mokinių sukurtos
iliustracijos. Ir tai ne pabaiga, o tik startas naujam žingsniui…
Tęsdamos ,,Vaikai vaikams”
projektą, ryžtingiausios 6 b klasės mokinės nutarė sausio 15 d. aplankyti
pirmokus, o sausio 23 d. kiek vyresnius draugus
- ketvirtokus. Apie šiuos, daug emocijų sukėlusius, susitikimus pasakoja
ir pati mokinė Gabrielė Noreikaitė: ,,Aš ir mano klasės draugės – Augustė, Austėja ir Lėja - pasirodymui daug
ruošėmės – per pertraukas ir po pamokų repetavome. Eidamos pas pirmokus,
truputį drebėjome, bet tuo pačiu degėme nekantrumu pasidalyti savo kūryba. Kai
sekėme sakmes, mažieji draugai rimtai į mus žiūrėjo ir buvo matyti, jog labai
įdėmiai klausėsi. Manau, jiems tikrai buvo labai įdomu ir smagu klausytis mūsų
sukurtų sakmių, kaip ir mums jas sekti.”
“Sausio 23 d. sekėme sakmes
ketvirtokams. Vaikai labai atidžiai klausė, netriukšmavo. Sekdamos sakmes,
parodėme pavyzdį būsimiems penktokams, kurie kitąmet galės taip pat išbandyti
savo jėgas, pavyzdžiui, skaityti pranešimus ar papasakoti kažką įdomaus
žemesniųjų klasių mokiniams”.
Kokia šio
apsilankymo vertė? Pradinukams šis apsilankymas – tinkamas įvadas pamokai, susijusiai su
tautosakos skaitymu, suvokimu, vyresniųjų klasių moksleiviams – ne tik puiki
viešojo kalbėjimo treniruotė, bet ir galimybė atskleisti savo kūrybiškumą,
išmonę.
Categorised in: Projektai, ŠIANDIENA
This post was written by Evelina Blaškienė