Integruota lietuvių kalbos ir istorijos pamoka „Kalbos raida nuo „Katekizmo“ iki šių dienų“
March 15, 2021 12:00 am Leave your thoughts Kovo 10 d. “Spindulio”
bendruomenė minėjo Pilietiškumo dieną nuotoliniu būdu. Tą dieną mokiniams vyko
netradicinės su edukacinėmis veiklomis integruotos pamokos, skatinančios
pilietiškumą ir ugdančios mokinių tautiškumą bei supratimą apie
pamatines žmogaus vertybes: meilę kalbai, atsakomybę tėvynei bei tikėjimą
žmogumi.
5a ir 5c
klasės mokiniams integruotą lietuvių kalbos ir istorijos pamoką vedė istorijos
mokytojas Gytis Mockus ir lietuvių kalbos mokytoja Sonata Pušinskienė.
Pasirinkta kalbos raidos
apžvalga nuo Biblijoje randamų kalbos genezės apraiškų, pirmą kartą paminėto
Lietuvos vardo istoriniuose šaltiniuose, iki pirmųjų rašytinių paminklų ir
kultūrinės revoliucijos – buvo tikslinė ir labai įdomi. Mokiniai turėjo
galimybę ne tik diskutuoti, prisiminti turimas lietuvių kalbos ir istorijos
žinias, bet ir sužinoti daug naujo, išgirsti kalbininkų ir istorikų vertinimus
iš skirtingos laiko perspektyvos. Džiugu, jog mokiniai domisi istorija, žino iškiliausias
lietuvių kalbos ir istorines asmenybes ir formuoja savo supratimą apie nueitą
gimtosios kalbos istorinį bei literatūrinį kelią.
Apžvelgti ir palyginti
tarpusavyje svarbiausi mūsų šaliai dokumentai: Lietuvos valstybės bei
Nepriklausomybės atkūrimo aktai. Paanalizuota kalbos situacija šiandien ir
tykantys pavojai bei nauji reiškiniai, vykstantys su kalba.
Mokiniai integruotos
pamokos metu turėjo galimybę – įkūnyti prigimtinę
žmogaus teisę ir papildyti Konstituciją 5 punktais. Štai keletas mokinių siekių ir užmojų:
Vakaris:
- Saugoti ir puoselėti lietuvių kalbą ir kultūrą.
- Saugoti teritoriją.
- Saugoti ir puoselėti papročius.
- Saugoti žmones.
- Kovoti su priešais ir ginti savo Tėvynę.
- Gerbti ir saugoti kalbą.
- Laikytis susitarimų ir gero elgesio taisyklių.
- Nevogti.
- Nemeluoti.
- Ginti tėvynę, jei puola priešai.
Categorised in: Pilietinis ugdymas, ŠIANDIENA
This post was written by Sonata Pušinskienė