Projektas ,,Mokiniai – mokiniams”. Kuriame sakmes.
March 20, 2021 12:00 am Leave your thoughts Senų senovėje
žmonės neturėdami jokių mokslinių paaiškinimų, iš kur atsirado pasaulis, gamtos
reiškiniai, susirgę ar susidūrę su įvairiais sunkumais, bandydavo save
nuraminti, paguosti, susigalvodavę įvairių pasakojimų, kuriuos perduodavo iš
kartos į kartą. Šiandien pasaulis ir jo suvokimas kitoks, bet mes su
ankstesniuoju galime susipažinti skaitydami tautosakos kūrinius – sakmes,
padavimus. Be to, šie kūriniai virtę šaltiniais, teikiančiais mums žinių apie protėvių buitį, papročius, tikėjimą.
6c klasės mokinės
Eisvilė Leontjeva, Agnė Tarasevičiūtė ir Dovilė Kirlytė, paskatintos lietuvių
kalbos mokytojos, nutarė pasidalyti su 4d klasės mokiniais turimomis žiniomis
apie sakmes, papasakoti savo pačių sukurtus šio žanro kūrinius ir
pagaliau pateikti keletą patarimų, kaip sukurti įdomią sakmę.
6-okės, jau
turinčios viešojo kalbėjimo patirties, tad vos prisijungusios į nuotolinę pamoką,
drąsiai prisistatė ir įvardijo pamokos temą, pasiteiravo, ar mokiniai yra ką
girdėję apie sakmę ir jos veikėjus. Džiugu, jog pradinių klasių mokiniai
bendravo ir dalijosi žiniomis labai aktyviai. 6-okės, sekdamos savo sukurtas
sakmes, reikšminių pauzių, intonacijų pagalba sukūrė ryškius veikėjų
paveikslus, tad nenuostabu, jog paprašius įvardyti pagrindinius sakmių veikėjus
ir juos apibūdinti, 4-okai be papildomų užuominų puikiai tai atliko.
Ar tikrai 4d
mokiniai viską suprato ir ką naujo išmoko šioje pamokoje, vyresniųjų klasių
moksleivės nutarė patikrinti, pasiūlydamos
mažiesiems draugams dalyvauti viktorinoje, kuri buvo sukurta el.kahoot programėlėje.
Smagu vaikams buvo net tik pasitikrinti savo žinias, bet ir varžytis.
Sveikiname 4-okę Mildą, greičiausiai ir teisingiausiai atsakiusią į
pateiktus klausimus!
Antroje pamokos
dalyje 6-okė Eisvilė priminė mokiniams sakmės struktūrą ir pateikusi keletą
patarimų, kaip sukurti įdomią, originalią sakmę, palinkėjo sėkmės kūrybiniame
darbe.
4-okai sukūrė
išties puikių darbų, o kai kurie net juos iliustravo.
6-okių patirtys:
,,Man patiko vesti šią pamoką. Truputį bijojau, bet viskas išsisklaidė,
kai mokiniai su manimi pradėjo bendrauti. Maloniai nustebino, jog vieni kitiems
padėjo, o prireikus palaukdavo. Bijojau, kad suklysiu sekdama sakmę, bet viskas
ėjo pagal planą. Labai džiaugiuosi.“ Eisvilė Leontjeva
,,Kai
pasakojome sakmes ketvirtokams, buvo iš pradžių baisu, nes niekada anksčiau
nepasakodavau, bet po to jau drąsiau. Ir pridursiu, jog man patiko.“ Agnė
Tarasevičiūtė
Projektas
,,Mokiniai – mokiniams“ skatina mokinių savarankiškumą, atsakomybę, lavina
viešojo kalbėjimo įgūdžius. O ir mokytis vaikams iš draugų smagu!
Tad kviečiame
ir kitų klasių mokinius aktyviai dalyvauti šiame projekte.
6-okes konsultavo
lietuvių kalbos mokytoja Evelina Blaškienė
Categorised in: ŠIANDIENA, Ugdymo procesas
This post was written by Evelina Blaškienė