Projektas ,,Mokiniai – mokiniams”. Kuriame sakmes.

March 20, 2021 12:00 am Published by Leave your thoughts
    Senų senovėje žmonės neturėdami jokių mokslinių paaiškinimų, iš kur atsirado pasaulis, gamtos reiškiniai, susirgę ar susidūrę su įvairiais sunkumais, bandydavo save nuraminti, paguosti, susigalvodavę įvairių pasakojimų, kuriuos perduodavo iš kartos į kartą. Šiandien pasaulis ir jo suvokimas kitoks, bet mes su ankstesniuoju galime susipažinti skaitydami tautosakos kūrinius – sakmes, padavimus. Be to, šie kūriniai virtę šaltiniais, teikiančiais mums žinių  apie protėvių buitį, papročius, tikėjimą.
    6c klasės mokinės Eisvilė Leontjeva, Agnė Tarasevičiūtė ir Dovilė Kirlytė, paskatintos lietuvių kalbos mokytojos, nutarė pasidalyti su 4d klasės mokiniais turimomis žiniomis apie sakmes, papasakoti savo pačių sukurtus šio žanro kūrinius ir
pagaliau pateikti keletą patarimų, kaip sukurti įdomią sakmę.   
    6-okės, jau turinčios viešojo kalbėjimo patirties, tad vos prisijungusios į nuotolinę pamoką, drąsiai prisistatė ir įvardijo pamokos temą, pasiteiravo, ar mokiniai yra ką girdėję apie sakmę ir jos veikėjus. Džiugu, jog pradinių klasių mokiniai bendravo ir dalijosi žiniomis labai aktyviai. 6-okės, sekdamos savo sukurtas sakmes, reikšminių pauzių, intonacijų pagalba sukūrė ryškius veikėjų paveikslus, tad nenuostabu, jog paprašius įvardyti pagrindinius sakmių veikėjus ir juos apibūdinti, 4-okai be papildomų užuominų puikiai tai atliko.
    Ar tikrai 4d mokiniai viską suprato ir ką naujo išmoko šioje pamokoje, vyresniųjų klasių moksleivės nutarė patikrinti, pasiūlydamos mažiesiems draugams dalyvauti viktorinoje, kuri buvo sukurta el.kahoot programėlėje. Smagu vaikams buvo net tik pasitikrinti savo žinias, bet ir varžytis.
Sveikiname 4-okę Mildą, greičiausiai ir teisingiausiai atsakiusią į pateiktus klausimus!
    Antroje pamokos dalyje 6-okė Eisvilė priminė mokiniams sakmės struktūrą ir pateikusi keletą patarimų, kaip sukurti įdomią, originalią sakmę, palinkėjo sėkmės kūrybiniame darbe.
4-okai sukūrė išties puikių darbų, o kai kurie net juos iliustravo.
    6-okių patirtys:
,,Man patiko vesti šią pamoką. Truputį bijojau, bet viskas išsisklaidė, kai mokiniai su manimi pradėjo bendrauti. Maloniai nustebino, jog vieni kitiems padėjo, o prireikus palaukdavo. Bijojau, kad suklysiu sekdama sakmę, bet viskas ėjo pagal planą. Labai džiaugiuosi.“ Eisvilė Leontjeva  
,,Kai pasakojome sakmes ketvirtokams, buvo iš pradžių baisu, nes niekada anksčiau nepasakodavau, bet po to jau drąsiau. Ir pridursiu, jog man patiko.“ Agnė Tarasevičiūtė
     Projektas ,,Mokiniai – mokiniams“ skatina mokinių savarankiškumą, atsakomybę, lavina viešojo kalbėjimo įgūdžius. O ir mokytis vaikams iš draugų smagu!
Tad kviečiame ir kitų klasių mokinius aktyviai dalyvauti šiame projekte.
                                                           6-okes konsultavo 
lietuvių kalbos mokytoja Evelina Blaškienė

Categorised in: ŠIANDIENA, Ugdymo procesas

This post was written by Evelina Blaškienė

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>