Kelionė prie Laptevų jūros

April 20, 2023 12:00 am Published by Leave your thoughts
  Planuojant kelionę svetur, dauguma nori patirti naujų įspūdžių, tačiau kuris šiandien rinktųsi kelionę laiku ir pakartotų kančios, bado ir skausmo kupiną kelionę į amžino įšalo žemę. Balandžio 18 d. 8a klasės mokiniai kartu su  matematikos mokytoja L. Simonaitiene bei lietuvių kalbos mokytoja S .Pušinskiene leidosi į kelionę prie Laptevų jūros. 
Mokiniai dirbdami grupėse ir pasitelkdami geografijos bei matematikos žinias, atkūrė lietuvių tremties maršrutą.
  Naudodami kelio, greičio, laiko ir  mastelio sąvokas apskaičiavo preliminarų maršruto ilgį bei laiką. Aktyvindami turimas žinias mokiniai paskaičiavo per kiek laiko šiandien jie įveiktų šį maršrutą keliaudami  pėsčiomis,  automobiliu ar skrisdami lėktuvu?
  Aktyvaus mokinių įsitraukimo ir diskusijos sulaukė D. Grinkevičiūtės atsiminimų knygos ištraukų analizė, aptariami vidiniai tremtinių išgyvenimai. Video medžiaga ir audio knygos ištraukos padėjo  įsijausti į tremtinių gyvenimo sąlygas. Aštuntokų laukė ir „maloni“ staigmena: atvykus į Trofimovsko salą jie turėjo pasistatyti baraką ir jame apsigyventi. Mokiniai, naudodamiesi geometrijos žiniomis, skaičiavo kiek plytų reikės barakui pastatyti ir  turėjo atsakyti į probleminį klausimą: Ar pavyks 450 žmonių, išsilaipinusiems prie Laptevų jūros šaltą naktį, pasistatyti baraką? O gal teks pirmąją naktį nakvoti po atviru dangumi su mažamečiais vaikais ir kūdikiais? 
  Mokiniai skaičiavo, projektavo, bendradarbiavo vieni su kitais, stengdamiesi padėti tremtiniams  kuo greičiau pasistatyti baraką.  Šios atviros integruotos pamokos metu mokiniai pakartojo  turimas žinias, pritaikė jas praktiškai, įgijo naujų žinių bei ugdė sąmoningo supratimo bei išvadų formulavimo įgūdžius. Sustiprino pažinimo, komunikavimo, kultūrinę, socialinę bei pilietiškumo kompetencijas. 
  Dar kartą įsitikinome, jog tarpdalykinis integravimas ne tik paįvairina pamokas, didina mokymosi motyvaciją, bet ir suteikia galimybę mokiniams dalyvauti bendroje grupės kūrybinėje veikloje ir įgyvendinti pačių sugalvotus projektus.

Categorised in: ŠIANDIENA, Ugdymo procesas

This post was written by Sonata Pušinskienė

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>