Kelionė prie Laptevų jūros
April 20, 2023 12:00 am Leave your thoughts Planuojant kelionę svetur, dauguma nori patirti naujų
įspūdžių, tačiau kuris šiandien rinktųsi kelionę laiku ir pakartotų kančios,
bado ir skausmo kupiną kelionę į amžino įšalo žemę.
Balandžio
18 d. 8a klasės mokiniai kartu su matematikos mokytoja L. Simonaitiene bei
lietuvių kalbos mokytoja S .Pušinskiene leidosi į kelionę prie Laptevų jūros.
Mokiniai dirbdami grupėse ir pasitelkdami geografijos bei matematikos žinias, atkūrė lietuvių tremties maršrutą.
Naudodami kelio, greičio, laiko ir mastelio sąvokas apskaičiavo preliminarų maršruto ilgį bei laiką. Aktyvindami turimas žinias mokiniai paskaičiavo per kiek laiko šiandien jie įveiktų šį maršrutą keliaudami pėsčiomis, automobiliu ar skrisdami lėktuvu?
Aktyvaus mokinių įsitraukimo ir diskusijos sulaukė D.
Grinkevičiūtės atsiminimų knygos ištraukų analizė, aptariami vidiniai tremtinių
išgyvenimai. Video medžiaga ir audio knygos ištraukos padėjo įsijausti į tremtinių gyvenimo sąlygas. Aštuntokų
laukė ir „maloni“ staigmena: atvykus į Trofimovsko salą jie turėjo pasistatyti
baraką ir jame apsigyventi. Mokiniai, naudodamiesi geometrijos žiniomis, skaičiavo
kiek plytų reikės barakui pastatyti ir
turėjo atsakyti į probleminį klausimą: Ar pavyks 450 žmonių, išsilaipinusiems
prie Laptevų jūros šaltą naktį, pasistatyti baraką? O gal teks pirmąją naktį
nakvoti po atviru dangumi su mažamečiais vaikais ir kūdikiais?
Mokiniai skaičiavo, projektavo, bendradarbiavo vieni su kitais, stengdamiesi
padėti tremtiniams kuo greičiau
pasistatyti baraką. Šios atviros
integruotos pamokos metu mokiniai
pakartojo turimas žinias, pritaikė jas
praktiškai, įgijo naujų žinių bei ugdė sąmoningo
supratimo bei išvadų formulavimo įgūdžius. Sustiprino pažinimo, komunikavimo, kultūrinę, socialinę bei
pilietiškumo kompetencijas.
Dar kartą įsitikinome, jog tarpdalykinis integravimas ne tik
paįvairina pamokas, didina mokymosi motyvaciją, bet ir suteikia galimybę
mokiniams dalyvauti bendroje grupės kūrybinėje veikloje ir įgyvendinti pačių
sugalvotus projektus.
Categorised in: ŠIANDIENA, Ugdymo procesas
This post was written by Sonata Pušinskienė