Tamsu Baisu – pažink save

April 23, 2023 12:00 am Published by Leave your thoughts
 Ar kada susimąstėme, ką jaučia aklas žmogus? Šis klausimas dažnai kyla daugeliui, tačiau neišdrįstame paklausti, o kartais net ir bijome sužinoti tiesą. Mūsų gyvenimas yra paremtas 70% rega, tad sunku įsivaizduoti, kaip gyvena matyti negalintys žmonės, koks yra tas nevizualinis pasaulis. Vis dėlto ir akli žmonės „mato“, tik jie tai daro kitaip nei regintieji. 
  7a klasės mokiniai dalyvavo patyriminėje edukacijoje aklinoje tamsoje „Tamsu Baisu – pažink save“. Žaidė komandinį vaidmenų žaidimą ir pasitelkdami lytėjimą, uoslę, klausą ir kalbą, vieni slėpėsi, kiti – ieškojo. Vyko trys žaidimo sesijos po 15 min, kuriose mokiniai rinkosi skirtingus vaidmenis ir naudojo vis kitas strategijas. Po kiekvieno žaidimo „kėlinio“ buvo analizuojamas ir aptariamas komandinis žaidimas su instruktoriumi. Visą mokinių žaidimą buvo galima stebėti vaizdo stebėjimo kamerose. Buvo įdomu ne tik stebėti, bet ir pažinti savo auklėtinius ekstremaliose situacijose. Septintokai žaisdami dėvėjo šalmus su skirtingais žymėjimais ir apsauginius akinius. Jokių išmaniųjų telefonų, laikrodžių, fotografavimo kamerų tamsoje turėti su savimi nebuvo galima. 
  Žaidimo metu septintokai suprato, kodėl svarbu turėti strategiją, nesukčiauti, laikytis susitarimų, pasitikėti savimi ir kitais. Buvimas aklinoje tamsoje daugeliui mokinių leido nugalėti tamsos, uždarų patalpų baimę.
  Auklėtiniai žaisdami ugdė darnaus kūrybinio darbo įgūdžius, lavino kritinį mąstymą, bendravo ir bendradarbiavo tarpusavyje. Mokiniai kaskart turėjo rasti nestandartinių užduočių sprendimo būdų esant ribotiems ištekliams, siekti bendrų komandinių tikslų.
  Asmeninė patirtis aklinoje tamsoje padėjo ne tik pažinti save, savo kūno galimybes, bet ir įsivaizduoti, ką išgyvena aklas žmogus. Tai naudinga patirtis į mokyklas ateinančiam įtraukiajam ugdymui. 

Categorised in: Klasių veikla, ŠIANDIENA

This post was written by Sonata Pušinskienė

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>