Kembridžas – pilotinių 2024-2025 mokslo metų apibendrinimas
May 21, 2025 12:00 am Leave your thoughts 2025 m. gegužės 19 d. Vilniaus ,,Spindulio” progimnazijoje vyko Kembridžo komandos susitikimas, skirtas apibendrinti tarptautinės Kembridžo programos įgyvendinimą 2024-2025 mokslo metais.
Mokytojai, dirbantys pagal šią programą, dalijosi savo patirtimi, iššūkiais, įžvalgomis ir idėjomis,
įgytomis tiek
kasdieniame darbe su mokiniais, tiek dalyvaujant tarptautiniuose mokymuose,
seminaruose ir stažuotėse užsienyje. Kiekvieno
pranešėjo pasakojimas atskleidė unikalius ugdymo aspektus ir vertingas
praktikas, kurias galima taikyti kasdienėje veikloje, vykdant Kembridžo programą. Susitikime dalyvavo ir kolegos iš Vilniaus Pavilnio progimnazijos.
Susitikimą pradėjo progimnazijos direktorė Vilija Mozurienė, pasveikinusi mokytojus įveikusius pirmąjį Kembridžo laiptelį. Trumpai apibendrino teisinę ir įstatyminę bazę, diegiant tarptautinę Kembridžo programą, Vilniaus miesto savivaldybės indėlį ir palaikymą, akcentavo mokyklų ir mokytojų bendradarbiavimo svarbą.
Programos koordinatorė Ilma Stonienė pristatė vizitą į Kembridžą, kur vyko kartu su Vilniaus miesto vicemeru Vytautu Mitalu, Žemynos bei Šolomo Aleichemo gimnazijų tarptautinių programų koordinatorėmis. Susitikimas vyko su Kembridžo universiteto „Cambridge University Press & Assessment“ tarptautinio švietimo grupės vadovais. Vizito metu akcentuotas šios programos, kuri skirta vaikams nuo 3 iki 19 metų, patikimumas, pateikiama statistika ir duomenys atliktų tyrimų rengiant šią programą, pateiktas sąrašas geriausių pasaulio universitetų, kurie pripažįsta abiturientų, išlaikiusių egzaminus pagal šią programą, sertifikatus.
I.Stonienė taip pat apžvelgė “Spindulio” progimnazijos mokytojų, vadovų dalyvavimą Kembridžo organizuojamuose mokymuose, seminaruose, kursuose šiais mokslo metais.
Gegužės mėnesį progimnazijos mokytojų komanda – anglų kalbos mokytojos Ilma Stonienė, Aušra Čioglienė bei gamtos mokytojas Vadimas Pavlovas dalyvavo stažuotėje Italijoje, mokykloje, vykdančioje tarptautinę Kembridžo programą. I. Stonienė pasidalijo įspūdžiais apie Italijoje taikomą ugdymo proceso organizavimą, aktyvų mokinių įtraukimą diskusijoms, praktinėms veikloms, taikomą „scaffolding“ (pastolių)
metodiką, padedančią mokiniams palaipsniui siekti aukštesnių rezultatų. Savo pasakojimą mokytoja iliustravo nuotraukomis apie ugdymo erdves ir aplinkas, kūrybiškai pritaikytas mokinių savarankiškam ir bendruomeniniam
ugdymuisi. Pastebėta, kad vaikai kasdien skatinami savarankiškai skaityti, o
priešmokyklinukų ugdymui skiriamas papildomas dėmesys.
Matematikos mokytoja Laura Daniškevičienė pristatė savo patirtį mokant penktokus matematikos pagal Kembridžo programą. Mokytoja išskyrė programos privalumus: ugdomas kritinis mąstymas, konceptualus supratimas, gebėjimas taikyti žinias realiose situacijose. Pastebėjo, kad programa skatina savarankiškumą, kūrybiškumą, reikalauja aiškiai pagrįsti sprendimus, o ne tik pateikti teisingą atsakymą. Vis dėlto iššūkių taip pat netrūksta – spartus tempas, anglų kalbos barjeras.
Istorijos mokytojas Gytis Mockus, dėstantis penktokams naują Lietuvoje dalyką Global Perspectives savo pristatymą iliustravo konkrečiais pavyzdžiais, kaip išmokyti mokinius planuotis savo darbą, jį struktūrizuoti, kaip atlikti tiriamąjį darbą ir kokios mokinių kompetencijos ugdomos šios Kembridžo programos pamokų metu.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Petrikienė ir pradinių klasių mokytoja Alina Pesliak dalyvavo Karalienės Mortos mokyklos organizuotame tarptautiniame
ankstyvojo ugdymo forume „Early Childhood Education Summit“ ir gilinosi į
šiuolaikines ugdymo tendencijas ir inovatyvias, gerąsias praktikas. Mokytoja A. Pesliak išskyrė vieną pagrindinių minčių – sveika mokykla prasideda nuo sveikų santykių ir pasitikėjimu
grįstų bendruomenių. Forume pranešimus skaitė Belgijos, Kembridžo universiteto, Suomijos lektoriai apie bendruomenių kultūrą, pasitikėjimą, vaikų kalbėjimo ir klausymosi įgūdžių svarbą, muzikinės veiklos reikšmę vaikų emocinei ir socialinei gerovei. Didelio susidomėjimo forume sulaukė EDU Vilnius direktorės Unės Kaunaitės pristatytas projektas „Vilnius yra mokykla“.
Įkvėpimas augti kartu. Kembridžo programos mokytojų komandos dalyvavimas tarptautinėse stažuotėse ir
forumuose parodė, kaip svarbu nuolat mokytis, dalintis patirtimi ir ieškoti
veiksmingų ugdymo būdų. Mokytojų įžvalgos iš mokymų, konferencijų patvirtina,
kad sėkmingas ugdymas grindžiamas atvirumu naujovėms, pagarba vaikui,
bendradarbiavimu komandoje ir dėmesiu emocinei gerovei.
Mūsų Kembridžo komandos susitikimai – ne tik profesinio tobulėjimo galimybė, bet ir stiprios mokyklos
bendruomenės kūrimo dalis. Pasidalytos idėjos įkvepia pritaikyti pažangius
metodus kasdienėje veikloje.
Categorised in: KEMBRIDŽAS, ŠIANDIENA
This post was written by Rasa Petrikienė