Atradimų diena. Robotas mokykloje.

November 8, 2021 12:00 am Published by Leave your thoughts
    Robotai – kažkada buvę tik mokslinės fantastikos herojai, šiandien tapo kasdieninio gyvenimo palydovais ir jau nieko nebestebina. O kokių robotų būna ir ar bet kurios profesijos atstovus jie galėtų pakeisti jau šiandien?  5c klasės mokiniai kartu su klasės auklėtoja – lietuvių kalbos mokytoja – Atradimų dieną nutarė labiau pasidomėti robotų pasauliu, t.y. susipažinti plačiau su jų rūšimis, aptarti panaudojimo galimybes ir, žinoma, pamėginti sukurti robotą – mokyklos darbuotoją.
Dienos veikla buvo aktyvi, įvairiapusiška. Pirmiausia, išklausę pristatymo internetinėje svetainėje ugdome.lt apie robotus, mokiniai
kartu su mokytoja aptarė, kokius robotus patys yra matę, įvardijo tų robotų funkcijas. Labiausiai mokiniai susidomėjo socialiniais robotais, robotais – androidais, t.y. robotais, kurie panašūs į žmogų. Ir ne tik išvaizda… Vieną tokį pavyzdį mokytoja 5-okus pakvietė patyrinėti literatūroje. Mokiniai klausydami skaitomo V. Žilinskaitės apsakymo ,,Robotas ir peteliškė”, turėjo atpažinti roboto žmogiškumo elementus. Mokiniai radijo įrašo klausėsi aktyviai, o kai kada net ir emocingai. Ypatingai juoką vaikams kėlė roboto užprogramuoti atsakymai, kurie buvo sakomi ne visada laiku ir ne visada vietoje. Tačiau kitaip ir būti negalėjo, juk kalbantysis – robotas. Visgi žmogiškumo detalių šiame mechanizme būta. Tai emocijos, reiškiamos jaustukais, kojos treptelėjimu. Bet ir tai nekėlė nuostabos, juk žmogiškumo elementai taip pat buvo užprogramuoti, o kaipgi kitaip, juk robotą sukūrė žmogus. Tačiau tikrasis žmogiškumas čia neįmanomas, juk robotas – mechaninis aparatas, galintis atlikti tik tai, kas užprogramuota.
    ,,Sukurkime ir užprogramuokime ir mes robotą – mokyklos darbuotoją!“ – lietuvių kalbos mokytoja pasiūlė 5-okams. Mokiniai sutiko su šia idėja. O kokį mokyklos darbuotoją šiandien robotas galėtų pakeisti? Mokiniai įvardijo net keletą profesijų (budėtoją, raktininką, valytoją, valgyklos darbuotoją, medicinos darbuotoją). Visgi nutarta, jog aktualiausias šiandien mokykloje robotas – medicinos darbuotojas. Tad prie darbo! Mokiniai buvo suskirstyti į grupes. Kiekviena grupė turėjo atlikti jai paskirtą užduotį. Vieni konstravo patį robotą, kiti rašė jo naudojimo instrukciją, treti kūrė reklamą, likę galvojo robotui užduodamus klausimus, ,,programavo“ atsakymus. Kadangi sukurtas robotas galėtų pagelbėti ne tik mūsų šalies, bet ir kitų valstybių mokyklose, klausimai – atsakymai buvo formuojami dviem kalbomis – lietuvių ir anglų. Pabaigoje kiekviena grupė pristatė atliktą darbą ir įsivertino – įvardijo, ką naujo sužinojo šios dienos pamokose, kas labiausiai įsiminė, įvertino savo indėlį dirbant grupėje.
    Visi 5c klasės mokiniai aktyviai dalyvavo Atradimų dienos veiklose. Kiekvienas išbandė save tam tikrame vaidmenyje (inžinieriaus, vadovo, redaktoriaus, reklamos agentūros darbuotojo, vertėjo, dailininko, maketuotojo ir kt.). Šios dienos veiklos išlaisvino mokinių kūrybiškumą, leido labiau pažinti savo gebėjimus, lavinti įgūdžius dirbant komandoje ir individualiai. Dar ilgai mokiniai džiaugėsi savo kūryba, stoviniavo prie roboto, ,,kalbino“ jį.
  Mūsų sukurtas robotas – medicinos darbuotojas – laukia ir Jūsų kasdien prie 205 kabineto.

                                                      Kartu su 5c klasės mokiniais Atradimų dienos veiklose dalyvavo
                                                      lietuvių kalbos mokytoja  Evelina Blaškienė.

Categorised in: ŠIANDIENA, [Atradimų diena]

This post was written by Evelina Blaškienė

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>